John The Revelator



det var allt för länge sedan jag updaterade min blogg känns det som. skrivandet har däremot inte tagit stop. det har bara tagit en annan form. Det finns väldigt mycket jag vill skriva om. Mycket som jag måste kolla up extra för att kunna ge en klar bild. om EU, om irland, om sverige och om multinationella företags som utnytjar den fria handeln och rörlig arbetskraft. allt det där ska jag förklara på djupet i en skrift jag just nu sammanställer. sveriges föräldrar måste få veta vad som hände med den baby-boom på 80-talet som växtre up under en it-boom. mycket som har hänt de senaste 3 månaderna. här har ni en sammanfattning i punktlista.

1.Sett över 30 gig i år! jag har faktiskt tappat räkningen. 2 festivaler inräknade med alla gig jag sett på dublins klubbar. underbart musikår!

2.Olof. "the man", "the myth" och nu "legend" lämnade stan får varmare länder. finns bara ett passande ord. "BASTARD!" ;)

3.flyttat till ny lägenhet i centrum! UPPGRADE!

4. bytt jobb och gått över till hp! saknar IBM folket men servergrejerna är för intressanta för att släppa.

nå det var en snabb sammanfattning. värt att nämna är också att det skett ett statskupp. helt utan vapen . lissabonfördraget har klubbats igenom och snart har statsministerjobbet samt utrikesministerjobbet outsourcats till bryssel. det finns mycket kritik jag kan ge om detta. men en sak kan jag berröma europas kapitalister för. dom är i varje fall konsekventa. för har man outsourcat stora delar av europas arbetskraft för att slippa bry sig om arbetsrätt och rättvisa. varför inte outsourca alla statsministerjobb och utrikesminister poster av samma anledning. en utrikesminister och en president är ju billigare att muta och korrumpera än alla 54 inte sant?. och korridorerna i bryssel är ju inte lika publika som kullerstenen utanför rosenbad. det finns ett argument från vänsterhållet som säger att vi måste vara med i parlamentet för att kunna förändra. det är sant i den meningen att man teoretiskt skulle kunna ta makten parlamentet och kunna exportera rättvisa till resten av EU. jag färstår argumentet, men jag ser inte rimligheten i det. för argumentet bygger på att EU skulle vara demokratiskt. det är helt och hållet en blåögd löngn. i bryssel är de demokratiska spelreglerna ur spel. fråga vilken parlamentariker som helst om hur ofta de tackar nej till mutor från lobbyister. i sverige har vi iaf koll på våra lobbyister. i eu behöver man inte redovise en enda cent eller gåva. det största problemet är hur många vanliga medborgare bryr sig eller ens tar del av vad som sker i bryssel. jag pratar emd folk dagligen som varken har koll på sverige eller irland heller för den delen. den svåraste uppgiften en politiker står inför är att få dem som njuter av frukten från 100 års kamp för rättvisa som många gånger inte vill bry sig. att börja bry sig och helst av allt, att engagera sig. mend et känns som om svenskarna till skillnad från annat folk vill blunda för världens orättvisor. man vet dom finns där men de "påverkar ju inte mej". kanske är det bara landsorterna i kronoberg där det inte finns några uteliggare. utan bara grace, sports och cafe delux. som folk blundar. som annamat jantelagen till den gräns att leva som man lär blivit viktigare än att lära som man lever. det finns ingen människa på denna planeten som lever som han lär. den som påstår att den gör det är en löngnare. vi säger till varandra ena sekunden hur vi ska leva men i andra sekunden går vi emot våra egna råd. detta gäller alla. även mej själv när jag säger att jag inte lever som jag lär. långt ifrån. jag tycker jag lär som jag lever. hur vidare det är sant beror på vem du frågar.

slutligen. grattis viktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0