koncert - primordial

länge sen jag skrev i bloggen, så här kommer ett färskt inlägg, i form av en koncer recension.



primordial är ett nytt band i mina öron, det är dunkens förtjänst. så övertalad och på gott humör entrar vi the button factory denna förväntansfulla lördag natt. på plats finns många skandinaver som flygit in då det är inspelning av en kommande live dvd. och de trognaste av fans vill såklart hjälpa bandet. och vilket stöd gubbarna får, händer med metall tecken finns i luften lika tätt skummet på en guiness, och energin från frontmannen Nemtheanga är nog för att driva hela dublin 2 denna kväll. som jag alltid säger, black/death metall live är alltid något extra!

detta sagt, tycker jag dock att bandet musikaliskt kan bli lite enformigt, och inte tillräckligt melodiskt för min smak, men så är jag ju förstörd av 5st in flames koncerer i mitt minne. men primordial är inte intresserade av att vara mainstream, de är all out för musiken och "empires fall" samt "end of all times" är mer än nog för den mest buttre att headbanga till. utöver det, vad är det egentligen med ljudet på button factory? måste man verkligen stå längst fram och trängas för att upfatta något mer än själva basen? (betyg = 3/5)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0