one hell of a ride

mja vad ska man börja? förra tisdagen landade jag i götet. saknade redan dublin en aning så det blev en guiness med festivalräven jocke på the dubliner! ag vill minnas att jocke ville jag skulle åka up redan på lördagen och inte på söndagen som planerat. jag vart inbjuden på en fest men hade redan lovat onkel att hänga med på studentpubb på växjö campus. så många öl senare och en kul vecka där man fick se många gammla vänner stod jag och frös kl 7 på morgonen väntandes på bussen till alvesta. i 15 minusgrader frös jag mej fram tills bussen kom, vinkade hejdå till mor på alvesta station. detta var kl 9. kl 14 anläder jag försenad tack vare sj och måste boka nytt flyg och allt. ringer up jocke som skrattar i luren och sa "vafan jag sa ju du skulle åkt hit igår, lördag" jag ska lyssna mer på jocke i framtiden ;) så två lökardagar i götet. och när flyget landade har jag nog adrig varit så glad att se dublin. normala fall kanske jag skulle tagit taxin hem. men nu åkte jag buss ner till stan. gick längsmed oconell street och kände värmen, engelskan, lukten av öl och mat inifrån en pub där lämnande besökare öppnar dörren och tvärdraget sveper ut över gatan och lindar in min hjärna i sin barm. våren har kommit till dublin. och det är nog första gången jag inser att dublin är nog fan lika mycket hemma som växjö/alvesta/moheda. dublin du är min lilla älskling, du jag och fibban på torsdag. det är en dejt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"lukten av öl och mat inifrån en pub där lämnande besökare öppnar dörren och tvärdraget sveper ut över gatan och lindar in min hjärna i sin barm." - Antar att Irland kan göra en poet av oss alla. Det var föresten jävligt trevligt att träffas. Ha det gött i Dublin, och låt Irland göra dig till den svenska Oscar Wilde! =)

2009-02-26 @ 00:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0