top 10 - 2008

Jaha ett nytt år förbi. Massor av upps and downs som vanligt. Här är min top 10 lista 2008

10. the pogues


jag älskar shane, det spelar ingen roll hur det går på scen. Jag säger det igen, jag älsar shane.

9.huset.

Japp. Sen vi flyttade in här har jag ej velat flytta ut! Dyrt men det är det fan värt.

8. crawdaddy


specielt selningen med chatham co line, crawdaddy kommer jag besöka flitigt nästa år. Ett riktigt smultronställe bland alla venues i dublin.

7. ruille bauille – the urban voodoo machine

väldigt glad att vi beslöt oss för att gå in. Årets banduptäckt vill jag lungt påstå!

6. Gemma Hayes x2

Gemma är utan tvekan irlands rockgudinna. Helt underbar live, helt underbar på skiva. Jag har kapitulerat.

5.Flogging Molly x2

inget! Jag säger inget band slår flogging live när dave king och gänget är i högform! Flogging äger allt motstånd! Bandet borde fan få polarpriset och nobellpriset, en oskar och golden globe och guldbagge! Pengar inte var något hinder skulle jag åka världen runt efter dem och mosha varje kväll till tonerna av “whats left of the flag”. Flogging tack för att ni finns!

4. axels & marias bröllop

ja vilken fest och vilken vecka det var. Onkel och jag sprang runt på växjös krogar den veckan och på dagtid läste jag jan guillous nya. Det var en välbehövlig vecka i sverige. Än en gång vill jag be om usräkt för att ha spytt i din mormors rabbat, grattis till er båda. Ni kommer säker ha två till knoddar nästa gång vi ses ;)

3. vivvis present
vad ska jag säga som inte redan sagts. Hehe bästa presenten ever ;D

2. fibban baby

fibban är fibban, där vänner man finner, liksom de försvinner. pubben som man aldrig kommer glömma, även hur mycket man än försöker. ;)

1.Rage Against the machine x2

årets otvivelaktiga bästa händelse var när dahlberg ÄNTLIGEN fick se RATM. Om ni noterade min lyriska beskrivning av flogging molly, tidigare och gångar den med en miljon, så finns det bara ett enda ord i världen starkt nog att beskriva RATM live. Jag ÄLSKAR RAGE AGAINST THE MACHINE!!!!! spelningarna på hultan /oxegen i år kommer för evigt vara de två konserer som jag framöver jämnför alla andra spelningar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0