överaskningar och mirakel ;)

haha jag antar att vivvi nu sitter och funderar på vad som hände i fredags. för er som inte var där kommer här en kort sammanfattning. gurkan, jag karin,olof och gänget planerade en överaskingsfest som gick av stapeln i fredags. vår present, elelr presenterna rättare sagt var de saknade och omtalade elvis och vero. vivvis bästa värninnor från hemstaden stockholm. en aning om att något fuffens var på g hade hon nog men ingen aning hade hon att dom skulle dycka up i dublin från ingen stans! i min värld har gurkan efter all planering och hemlighållande kvalificerat sig som årets pojkvänn 2008.

man känner sig väldigt privilegiad att få ha varit med om att göra detta för vivvi. varken känt henne eller någon annan som var med i fredags mer än 3-4 månader. förutom stenen då som man suttit jämte på jobbet nästan ända sen man började på ibm. ändå känns det som man känt dessa personer längre. och den urladdning av glädjespel som skedde är väldigt minnesvärt. för vivvi var det nog ett mindre mirakel som skedde i fredags. för en annan värmande scener som behövs i närminnet i ett rengruskigt kallt och förändrat dublin.

medans svenskmaffian firar födelsedagar och jul ligegr irlands ungdom på gatan och fryser. morgonen efter på väg till bussen låg en ung tjej i sovsäck kramandes ett gitarrfodral utanför ett spar på damestreet. en skryngklig kaffemugg med några få cent i höll stånd mot den kalla vinden. jag gick förbi in på spar och köpte ciggaretter. påväg ut skryngklade jag in en 10 euro sedel i en 2 euro mynt. för mej betyde sedeln 10 euro som jag inte han spendera på två öl under gårdagen. för henne ett mål mat och ett smile inte helt olikt det som vivvi säkert kommer gå runt med ända fram till nyår.

normalt ger jag inte ut pengar till tiggare. normalt tänker jag att dessa personer skulle klara sig bara de tar sig till socialen. men detta är irland. där även de som inte är katoliker eller religösa unnar sig att tro på mirakel. för inte bara gud utan helgon utför mirakel. och helgon är du och jag. kött och blod. fyllon, musiker, människor.

"Maybe we'll fall, maybe we'll fly It's out of our hands, it's out of our hands this time"- Gemma Hayes

Kommentarer
Postat av: GG

Ja, detta var en skum kväll.. riktigt kul att se vivvi så glad som hon var.. synd att din lur var avstängd, försökte ringa dig som en tok för att hitta fram till er istället.. men inte, ingen lycka!... vi ses på jobbet imorn.. hoppas du inte tyckte jag var jobbig som frågade hur läget var var 8:e min. :/ GG

2008-12-15 @ 00:04:37
URL: http://fiire.nu
Postat av: Vivvisnurr

MINNE FÖR LIVET! kan aldrig tacka er nog, seriöst, det var verkligen det finaste som någonsin gjorts för mig! vet inte om tack framför allt jag vill säga... men.. TACK!

2008-12-15 @ 10:33:35
URL: http://blogg.snurrarunt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0