im just the pieces of the man i used to be..

rammlat in på queen på sistone. satt och funderade på vilken var den första låten jag hörde. så fick jag bilden framförmej. en alpdahl i solnedgången. i siluetten mot en staty av freddie men näven i luften som skänker skugga ut mot en sjö. albumet heter "made in heaven" och var en födelsedagspresent som lyssnades sönder över den sommaren 1995. för övrigt sista albumet queen släpte, med de sissta inspelningarna av freddie. släppt 3 år efter hans död. ett suveränt album med suveräna låtar hopsatta av de tre återstående bandmedlemmarna. albumet har jag många minnen till. tjejen man var förtjust i, den egenihopsatta musikvideon i adobe premiere version 0.5 med det vid den tidpunkten enbart kompliterande programmet adobe photoshop. resan till alperna den hösten, sommardagar på segelflygfältet och vid badplatserna i länet med min gammla slitna cd spelare i fickan. vilka tider ;)

låten som jag gjorde till musikvideo och som lyssnades mest på heter "let me live". freddie du kommer alltid leva i evighet genom musiken...


är det bara jag som hör flörten med janis joplin i början och slutet av låten? sugna på mer föresten? här är en länkt till en youtube playlist med hela albumet,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0