ännu en "tuesday morning"....

Låt No 6
ja vi har väll alla vart där. den sega måndagen men värst är nog ändå tisdagen. den där onödiga dagen som inte ens är mitten på veckan. bara en hemsk dag helt enkelt. ända tills jag hittade denna låten på en B-sida, nu är den standard varje tisdags morgon på bussen till jobbet!

från albumet "waiting for herb" som blivit ett smått bortglömt pogues kapitel då det är ett album som Shane Macgowan ej medverkar på. Shanes drickande blev värre och värre och tilslut kickade man shane mitt i en turne, plockade in Joe strummer (sångaren i the clash) för resten i turnen medan shane beslutade sig att pröva vingarna med ett nytt band "shane macgowan & the popes" (the popes som då hade kämpande ung skådespelare vid namn johnny Depp som gitarist, men som förståerligt klarade sig utan en musikkarriär när edward scissorhands gick ut på bio). "waiting for herd" är första gången Th pogues tar ut svängarna något och lämnar det traditionella irländska bakom sig för en stund. Spider Stacy tog över sången. och tuesday morning blir bandets första top 20 hit sen "den där julåten".

här är lite om låten


själva låten orginal



och en kick ass live version, kolla in hur jävla cool "spidy" egentligen är! om någon visat mej detta när jag var 5 hade jag börjat spela tvärflöjt jag med!


Kommentarer
Postat av: moa

men om onsdag är lillördag så måste ju tisdag vara lillfredag? och en dag efter måndag bådar ju allid gott :)

2008-12-03 @ 00:18:12
URL: http://moamedm.blogg.se/dublin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0