10 dagar i dublin
länge sen man skrev nått nu så jag tänkte passa på medans tvättmaskinen går ;)
iaf jag bor som sagt hos Gavin och Michael samt en annan hyresgäst som heter Brian. veckan som gått har jag genomgått vecka 1 av de två inlärningsveckorna. vi har typ ängnat 3 dagar åt kundbemötande/problemsökning och två åt nätverk/Lotus notes. första gången för mej som jag stött på lotus notes faktiskt och tja. inte världens mest effektivaste / användarvänliga epostsystem. påminner lite om First calss men är Väldigt mycket mer avancerat. jag har blivit lite förtjust i programmet för det är rätt nördigt uppbyggt ;)
iaf jag sitter inte på pubben hela dagarna om ni trodde det ;)
det är iaf rätt skönt att äntligen fått veta vad jag ska göra på IBM. egentligen kan man kalla det teknisk support över telefon. skillnaden mellan helpdesk (1 level) och Central Technical Support(level 2) är att vi får göra övertagningar av maskinen som har problem för att lösa problemet. vi kommer även få göra nätverksinstallationer. dvs starta up kanske 100 datorer samtidigt och tanka ner en image på alla samtidigt med windows,program och allt. aldrig gjort det förr men jag antar att vi får gå in på det lite längre fram.
ikväll ska jag ta min andra pint guiness i dublin med några danskar som oxå har börjat.
så hej för denna gång. DET ÄR HELG!
iaf jag bor som sagt hos Gavin och Michael samt en annan hyresgäst som heter Brian. veckan som gått har jag genomgått vecka 1 av de två inlärningsveckorna. vi har typ ängnat 3 dagar åt kundbemötande/problemsökning och två åt nätverk/Lotus notes. första gången för mej som jag stött på lotus notes faktiskt och tja. inte världens mest effektivaste / användarvänliga epostsystem. påminner lite om First calss men är Väldigt mycket mer avancerat. jag har blivit lite förtjust i programmet för det är rätt nördigt uppbyggt ;)
iaf jag sitter inte på pubben hela dagarna om ni trodde det ;)
det är iaf rätt skönt att äntligen fått veta vad jag ska göra på IBM. egentligen kan man kalla det teknisk support över telefon. skillnaden mellan helpdesk (1 level) och Central Technical Support(level 2) är att vi får göra övertagningar av maskinen som har problem för att lösa problemet. vi kommer även få göra nätverksinstallationer. dvs starta up kanske 100 datorer samtidigt och tanka ner en image på alla samtidigt med windows,program och allt. aldrig gjort det förr men jag antar att vi får gå in på det lite längre fram.
ikväll ska jag ta min andra pint guiness i dublin med några danskar som oxå har börjat.
så hej för denna gång. DET ÄR HELG!
Kommentarer
Trackback